سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Tue 14 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار دوشنبه ۱ شهریور ۱۳۹۵ ، ساعت ۱۰:۴۰:۳۴

روند آلودگی نفتی در دریاها رو به کاهش است

باشگاه خبری فراساحل: مدیر کل دفتر بررسی آلودگی‌های دریایی سازمان محیط زیست با تاکید بر اینکه روند آلودگی نفتی در دریاها رو به کاهش است، افزود: ایران در بین کل کشورهای منطقه بیشترین عضویت را در کنوانسیون‌ها و پروتکل‌ها دارد که این موضوع بیشترین کنترل‌ها را در زمینه مقابله با آلودگی نفتی به دنبال داشته است. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از ایسنا، مدیر کل دفتر بررسی آلودگی‌های دریایی سازمان محیط زیست با تاکید بر اینکه روند آلودگی نفتی در دریاها رو به کاهش است، افزود: ایران در بین کل کشورهای منطقه بیشترین عضویت را در کنوانسیون‌ها و پروتکل‌ها دارد که این موضوع بیشترین کنترل‌ها را در زمینه مقابله با آلودگی نفتی به دنبال داشته است.


الماسی با اشاره به اینکه شهرهای شمالی کشور عمدتا بدون سیستم تصفیه فاضلاب هستند ، گفت: ساختار شهری این مناطق به صورتی است که امکان اجرای سیستم‌های جمع آوری و تصفیه فاضلاب‌ها با هزینه پایین وجود ندارد. بنابراین راه اندازی سیستم‌های جمع آوری و تصفیه فاضلاب در این شهرها پر هزینه می‌شود. وی با بیان اینکه وزارت نیرو برای راه اندازی سیستم فاضلاب در شهرها با همکاری بخش خصوصی سیاست‌هایی را دنبال می‌کند، اظهار کرد: در جنوب کشور هم حدود 8 تا 10 نقطه شهری سیستم تصفیه فاضلاب دارند ولی عمده نقاط بالای 3000 نفر، فاقد این سیستم هستند.


مدیر کل دفتر بررسی آلودگی‌های دریایی سازمان محیط زیست در ادامه با تاکید بر اینکه روند آلودگی نفتی در دریاها رو به کاهش است، افزود: ایران در بین کل کشورهای منطقه بیشترین عضویت را در کنوانسیون‌ها و پروتکل‌ها دارد که این موضوع بیشترین کنترل‌ها را در زمینه مقابله با آلودگی نفتی به دنبال داشته است. همچنین در دولت یازدهم در این زمینه همکاری بین بخشی سازمان محیط زیست با وزارت نفت و صنایع پتروشیمی تقویت شده است که در کاهش روند آلودگی نفتی اثرگذار بوده است.



  کد خبر : 2204
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :